Interna hjälpcentret

Lägga till användare

Artikeln uppdaterades

Du kan själv lägga till användare och bestämma vilken behörighet användarna ska ha i programmet. Att lägga till flera användare i e-bokföringen är kostnadsfritt.

Det är bara den som är behörighetsadministratör i programmet som kan lägga till nya behörigheter.

Mina sidor

 Logga in i e-bokföringen. För sedan muspekaren över organisationsnamnet uppe i högra hörnet och klicka på Mina sidor.

 Klicka på Inställningar.

Mina_sidor_-_insta_llningar.png

 Under Användare ser du vilka användare som finns upplagda. Välj Lägg till användare.

 

 Ange namn och e-postadress till användaren, och vilken behörighet som ska tilldelas. Klicka på Spara.

Du ser nu den nya användaren bland din övriga användare. 

 

 Den nya användaren får inom kort ett e-post med lösenord. Lösenordet går att ändra när personen loggar in i programmet.

 

Om du har Swedbank & Sparbankerna som bank så kontaktar du din bankhandläggare eller bankkontor så hjälper de dig att lägga till en ny användare. Om du vill ändra behörighet för en användare gör du det inne i internetbanken via Administrera > Behörigheter. 

Var denna artikel till hjälp?
0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Kommentarer