Interna hjälpcentret

Lägga till användare

Artikeln uppdaterades

Man kan själv lägga till användare och bestämma vilken behörighet användaren ska ha i programmet. Det är enbart den som är behörighetsadministratör i programmet som kan lägga till nya användare/ändra behörigheter. 

Obs: Om du har Swedbank & Sparbankerna som bank lägger du upp nya användare i Internetbanken och därefter kan behörigheter administreras i Mina sidor. Guiden för att lägga upp ny användare i Internetbanken hittar du via denna länk: Lägga till ny användare SWB

Mer information om hur man hanterar behörigheter hittar du här: Hantera behörigheter för användare.

 

Nedan guide visar hur man lägger till ny användare och gäller för dig som har SEB, Länsförsäkringar, Nordea, Handelsbanken, Danske bank och Sparbanken Syd.

 

Mina sidor

 Logga in i e-bokföringen. För sedan muspekaren över organisationsnamnet uppe i högra hörnet och klicka på Mina sidor.

Skärmavbild 2023-10-05 kl. 13.21.32.png

 Klicka på Inställningar.

Skärmavbild 2023-10-05 kl. 13.22.43.png

 Under Användare ser du vilka användare som finns upplagda. Välj Lägg till användare.

 

Ange namn och e-postadress till användaren, och vilken behörighet som ska tilldelas. Bekräfta med att klicka på Spara.

 

Du ser nu den nya användaren bland din övriga användare. 

 

 Den nya användaren får inom kort ett e-post med lösenord. Lösenordet går att ändra när personen loggar in i programmet.

 

 

Var denna artikel till hjälp?
0 av 1 tyckte detta var till hjälp

Kommentarer