Du kan själv lägga till användare och bestämma vilken behörighet användarna ska ha i programmet. Att lägga till flera användare i e-bokföringen är kostnadsfritt.
Det är bara den som är behörighetsadministratör i programmet som kan lägga till nya användare/ändra behörigheter.
Om du har Swedbank & Sparbankerna som bank lägger du upp nya användare samt ändrar behörighet för befintliga användare inne i internetbanken. Guiden för detta hittar du via denna länk: Användare och behörigheter SWB
Nedan guide gäller för dig som har SEB, Länsförsäkringar, Nordea, Handelsbanken, Danske bank och Sparbanken Syd:
Mina sidor
Logga in i e-bokföringen. För sedan muspekaren över organisationsnamnet uppe i högra hörnet och klicka på Mina sidor.
Klicka på Inställningar.
Under Användare ser du vilka användare som finns upplagda. Välj Lägg till användare.
Ange namn och e-postadress till användaren, och vilken behörighet som ska tilldelas. Klicka på Spara.
Du ser nu den nya användaren bland din övriga användare.
Den nya användaren får inom kort ett e-post med lösenord. Lösenordet går att ändra när personen loggar in i programmet.
Kommentarer