Interna hjälpcentret

Vanliga faktura- och avtalsfrågor

Artikeln uppdaterades

I den här artikeln kan du läsa lite mer om de vanligaste ärenden vår ekonomisupport får frågor om. 

Bankbyte ▾

Har du bytt bank? I så fall rekommenderar vi att du tittar i vår artikel byte av bank, där vi beskriver hur du går tillväga när du har bytt från en bank till en annan!

Ändra Betalningsintervall ▾

Du kan välja mellan att betala för tjänsten var tredje eller tolfte månad. Om du vill ändra ditt betalningsintervall behöver du kontakta vår ekonomisupport för att göra detta. De nås lättast på ekonomi@speedledger.se och hjälper dig gärna med detta. 

Ändringen av betalningsintervallet kommer genomföras från och med nästa betalperiod. För att vi skall kunna ändra ditt betalningsintervall innan nästa avtalsperiod påbörjas behöver du inkomma med din ändring till ekonomisupporten 30 dagar innan din pågående betalningsperiod löper ut

Utställda fakturor kommer kvarstå. 

Adressändring ▾

En adressändring kommer inte göras automatiskt när du byter adress, utan du behöver ändra din adress under Mina sidor > Inställningar. Ändringen kommer synas på din nästa faktura. 

Lägga till & Avsluta produktdel ▾

Vill du lägga till en produktdel kan du göra det under Mina sidor > Inställningar. Du kommer då få tillgång till produktdelen direkt, och kommer börja debiteras för användandet från och med den dagen du väljer att lägga till tjänsten.

Vill du istället avsluta en produktdel kan du göra det under Mina sidor > Inställningar. Under rubriken tillval kan du avsluta den produktdel du inte vill ha kvar i programmet. För att tillvalet skall avslutas från och med nästa avtalsperiod behöver du avsluta produktdelen senast 30 dagar innan din pågående avtalsperiod löper ut. 

Ska_rmavbild_2018-06-26_kl._14.13.53.png

Avsluta hela tjänsten ▾

Önskar du att avsluta tjänsten gör du det under Mina sidor, där du får fylla i ett avslutsformulär. Du kan också mejla in din uppsägning av tjänsten till ekonomi@speedledger.se så hjälper vi dig att lägga ett avslut.

Du behöver inkomma med din uppsägning senast 30 dagar innan pågående avtalsperiod löper ut för att inte bli debiterad för nästkommande period.

Kom ihåg att du behöver spara ner SIE-filer och rapporter innan tjänsten avslutas.

Avslut av grupplicens ▾

Önskar du avsluta en grupplicens behöver du kontakta ekonomi@speedledger.se

Frysa/Pausa licensen ▾

Det går inte att pausa en aktiv licens hos oss. Är behovet av e-bokföringen mindre behöver du spara ner er bokföring och avsluta tjänsten. Du kan när som helst starta upp en ny licens genom att höra av dig till ekonomi@speedledger.se.

Fakturor ▾

Du kan hitta alla fakturaunderlag under Mina sidor. Där visas fakturorna efter betalstatus: Förfallna, Kommande, eller Avslutade. Genom att klicka på fakturanumret får du fram betalinformationen, och du har även möjlighet att spara ned fakturan till datorn, eller skriva ut den. 

Autogiro ▾

Du kan klicka här för att läsa mer om hur du ansluter dig till autogiro, eller ladda ned autogiroblanketten direkt.  

Dragningen sker runt den 20e var tredje eller 12e månad beroende på inställt betalningsintervall. Det skickas även en notifiering till dig via e-post i början av månaden som informerar att en dragning kommer att ske på kontot. Du kan själv välja vilken mailadress som ska få notifieringen under Mina sidor.

Var denna artikel till hjälp?
0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Kommentarer