Interna hjälpcentret

Faktura- och avtalsfrågor (Swedbank och Sparbankerna)

Artikeln uppdaterades

Bankbyte ▾

Har du bytt bank? I så fall rekommenderar vi att du tittar i vår artikel byte av bank, där vi beskriver hur du går tillväga när du har bytt från en bank till en annan!

Ändra Betalningsintervall ▾

Du kan välja mellan att betala för tjänsten var tredje eller tolfte månad.

Önskar du att ändra betalningsintervall kontaktar du ekonomi@speedledger.se.

Du behöver ändra betalningsintervall innan din aktiva avtalsperiod löper ut för att ändringen skall börja gälla från och med nästa avtalsperiod.

Fakturor som ställts ut innan avtalsperioden ändrades kvarstår till betalning. 

Adressändring ▾

Adressändring görs inne i tjänsten under Mina sidor som du hittar uppe i högra hörnet när du är inloggad.

Ändringen syns på nästa faktura.

Lägga till & Avsluta produktdel/Tilläggstjänst ▾

På startsidan i e-bokföringen och i Mina sidor kan du själv beställa en produktdel/tilläggstjänst. 

För att avsluta en produktdel behöver du kontakta ekonomi@speedledger.se. Slutdatum kommer att registreras sista dagen i pågående avtalsperiod eller ett datum längre fram i tiden beroende på ditt önskemål.

För att inte bli debiterad för nästkommande period behöver vi få in din uppsägning senast 30 dagar innan din nuvarande period löper ut. 

Avsluta hela tjänsten ▾

Önskar du avsluta tjänsten görs det under ‘Mina sidor’ där du fyller i ett formulär för att säga upp tjänsten. Mer information hittar du i denna länken: https://support.speedledger.se/hc/sv/articles/115005510563-Mina-sidor-Swedbank-Sparbankerna-

För att inte bli debiterad för ytterligare en period behöver tjänsten sägas upp senast 30 dagar innan den nya avtasleprioden startar. 

Glöm inte att plocka ut SIE-filer och eventuella underlag innan tjänsten avslutas. Spara även ned fakturaunderlagen från oss, som du hittar under Mina sidor.

Observera att vi debiterar 395 kr exkl. moms för att hämta ut SIE-filer i efterhand. 

Frysa/Pausa licensen ▾

Det går inte att pausa en aktiv licens hos oss. Är behovet av e-bokföringen mindre behöver du spara ner bokföringen och avsluta tjänsten. Du kan när som helst starta upp tjänsten på nytt genom att höra av dig till ekonomi@speedledger.se. Det kan ta 1-3 dagar innan du har tillgång till e-bokföringstjänsten.

Fakturor ▾

Samtliga fakturaunderlag finner du under Mina sidor. Där visas fakturorna utefter betalstatus, ‘Förfallna’, ‘Kommande’ eller ‘Avslutade’. Genom att klicka på fakturanumret får du fram betalinformationen, du har även möjlighet att spara ned fakturan på datorn eller skriva ut fakturan.

Autogiro ▾

Du kan klicka här för att läsa mer om hur du ansluter dig till autogiro.

Fakturaunderlag för dragningen skickas till den mailadress som har registrerats under Mina sidor. 

Du kan själv välja vilken mailadress som ska få notifieringen under Mina sidor. Det är också under Mina sidor du kan hitta underlaget för autogirodragningen.

Dragningen sker på förfallodagen för fakturan.

 

Jag har fått inkasso från Visma Amili AB? ▾

SpeedLedger AB har tecknat ett avtal med Visma Amili AB som innebär att all hantering av påminnelse-, inkasso- och kronofogdeärenden hanteras av Visma Amili AB. 

Detta innebär att de fakturor som förfallit och fortfarande är obetalda kommer överlämnas till Visma Amili AB, som hanterar kravprocessen.

Har du funderingar kring en påminnelsefaktura/Inkassokrav och/eller kravhantering behöver du vända dig till Visma Amili.
E-post: minbetalning@visma.com

 

Var denna artikel till hjälp?
0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Kommentarer