Interna hjälpcentret

Faktura- och avtalsfrågor (Swedbank och Sparbankerna)

Artikeln uppdaterades

Bankbyte ▾

Har du bytt bank? I så fall rekommenderar vi att du tittar i vår artikel byte av bank, där vi beskriver hur du går tillväga när du har bytt från en bank till en annan!

Ändra Betalningsintervall ▾

Du kan välja mellan att betala för tjänsten var tredje eller tolfte månad.

Önskar du att ändra betalningsintervall kan du göra det under Mina sidor inne i e-bokföringen som du hittar uppe till höger på sidan enligt bilden nedan:

Ska_rmavbild_2018-06-27_kl._09.05.16.png

Du behöver ändra betalningsintervall innan din aktiva avtalsperiod löper ut för att ändringen skall börja gälla från och med nästa avtalsperiod.

Utställda fakturor kommer att kvarstå. 

Adressändring ▾

Adressändring görs inte automatiskt utan du behöver kontakta oss på ekonomi@speedledger.se om du önskar att uppdatera er adress. Ändringen syns på nästa faktura.

Lägga till & Avsluta produktdel ▾

Under Mina sidor kan du själv beställa att lägga till en produktdel. För att inte bli debiterad för nästkommande period behöver vi få in din uppsägning senast 30 dagar innan din nuvarande period löper ut. 

För att avsluta en produktdel behöver du kontakta ekonomi@speedledger.se. Slutdatum kommer att registreras sista dagen i pågående avtalsperiod eller ett datum längre fram i tiden beroende på ditt önskemål.

Avsluta hela tjänsten ▾

Önskar du avsluta tjänsten görs det under ‘Mina sidor’ där du får fylla i ett formulär för att säga upp tjänsten. För att du inte skall bli debiterad för ytterligare en period behöver du säga upp tjänsten senast 30 dagar innan din nästa period startar. 

Glöm inte att plocka ut SIE-filer och eventuella underlag innan tjänsten avslutas. Spara även ned fakturaunderlagen från oss, som du hittar under Mina sidor.

Observera att vi debiterar 395 kr exkl. moms för att hämta ut SIE-filer i efterhand. 

Avslut av grupplicens ▾

Önskar du att avsluta din grupplicens behöver du kontakta din bank för vidare hjälp. 

Frysa/Pausa licensen ▾

Det går inte att pausa en aktiv licens hos oss. Är behovet av e-bokföringen mindre behöver du spara ner er bokföring och avsluta tjänsten. Du kan när som helst starta upp en ny licens genom att kontakta din bank eller höra av dig till ekonomi@speedledger.se. Det kan ta 1-3 dagar innan du har tillgång till e-bokföringstjänsten.

Fakturor ▾

Samtliga fakturaunderlag finner du under Mina sidor. Där visas fakturorna utefter betalstatus, ‘Förfallna’, ‘Kommande’ eller ‘Avslutade’. Genom att klicka på fakturanumret får du fram betalinformationen, du har även möjlighet att spara ned fakturan på datorn eller skriva ut fakturan.

Autogiro ▾

Du kan klicka här för att läsa mer om hur du ansluter dig till autogiro och få medgivandeblanketten. Fakturaunderlaget för dragningen skickas till den mailadress vi har registrerad i programmet. 

Dragningen sker på förfallodagen för fakturan. Det skickas även en notifiering till dig via e-post i början av månaden som informerar att en dragning kommer att ske på kontot. Du kan själv välja vilken mailadress som ska få notifieringen under Mina sidor. Det är också under Mina sidor du kan hitta underlaget för autogirodragningen.

 

Jag har fått inkasso från Visma? ▾

SpeedLedger AB har tecknat ett avtal med Visma Financial Solution AB som innebär att all hantering av påminnelse-, inkasso- och kronofogdeärenden kommer hanteras av Visma Financial Solutions AB. 

Detta innebär att de fakturor som förfallit och fortfarande är obetalda kommer överlämnas till Visma Financial Solutions AB, som kommer hantera hela kravprocessen i form av påminnelse samt vidare kravhantering.

Har du funderingar kring en påminnelsefaktura/Inkassokrav och/eller kravhantering behöver du vända dig till Visma Financial Solutions på: 
email: inkasso.collectors@visma.com

Telefon: 0771 - 23 24 00. 

 

Var denna artikel till hjälp?
0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Kommentarer