Interna hjälpcentret

Vanliga faktura- och avtalsfrågor (Swedbank och Sparbankerna)

Artikeln uppdaterades

Bankbyte ▾

Har du bytt bank? I så fall rekommenderar vi att du tittar i vår artikel byte av bank, där vi beskriver hur du går tillväga när du har bytt från en bank till en annan!

Ändra Betalningsintervall ▾

Du kan välja mellan att betala för tjänsten var tredje eller tolfte månad.

Önskar du att ändra betalningsintervall kan du göra det under Mina sidor inne i e-bokföringen som du hittar uppe till höger på sidan enligt bilden nedan:

Ska_rmavbild_2018-06-27_kl._09.05.16.png

Du behöver ändra betalningsintervall innan din aktiva avtalsperiod löper ut för att ändringen skall börja gälla från och med nästa avtalsperiod.

Utställda fakturor kommer att kvarstå. 

Adressändring ▾

Adressändring görs inte automatiskt utan du behöver kontakta oss på ekonomi@speedledger.se om du önskar att uppdatera er adress. Ändringen syns på nästa faktura.

Lägga till & Avsluta produktdel ▾

Under Mina sidor kan du själv beställa att lägga till en produktdel.

För att avsluta en produktdel behöver du kontakta ekonomi@speedledger.se. Slutdatum kommer att registreras sista dagen i pågående avtalsperiod eller ett datum längre fram i tiden beroende på ditt önskemål.

Avsluta hela tjänsten ▾

Önskar du att avsluta tjänsten gör du det under ‘Mina sidor’ där du får fylla i ett avslutsformulär. Du kan också mejla in din uppsägning av tjänsten till ekonomi@speedledger.se så hjälper vi dig att lägga ett avslut. Du behöver inkomma med din uppsägning senast sista dagen i pågående avtalsperiod för att inte bli debiterad för nästkommande period.

Avslut av grupplicens ▾

Önskar du att avsluta din grupplicens behöver du kontakta din bank för vidare hjälp. 

Frysa/Pausa licensen ▾

Det går inte att pausa en aktiv licens hos oss. Är behovet av e-bokföringen mindre behöver du spara ner er bokföring och avsluta tjänsten. Du kan när som helst starta upp en ny licens genom att kontakta din bank eller höra av dig till ekonomi@speedledger.se. Det kan ta 1-3 dagar innan du har tillgång till e-bokföringstjänsten.

Fakturor ▾

Samtliga fakturaunderlag finner du under Mina sidor. Där visas fakturorna utefter betalstatus, ‘Förfallna’, ‘Kommande’ eller ‘Avslutade’. Genom att klicka på fakturanumret får du fram betalinformationen, du har även möjlighet att spara ned fakturan på datorn eller skriva ut fakturan.

Autogiro ▾

Du kan klicka här för att läsa mer om hur du ansluter dig till autogiro, eller ladda ned autogiroblanketten direkt.  

Dragningen sker runt den 20e var tredje eller 12e månad beroende på inställt betalningsintervall. Det skickas även en notifiering till dig via e-post i början av månaden som informerar att en dragning kommer att ske på kontot. Du kan själv välja vilken mailadress som ska få notifieringen under Mina sidor.

Var denna artikel till hjälp?
0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Kommentarer