Inlägg

3 följare Följ
0
Avatar

Samfaktura

Önskar en samfaktureringsfunktion, har löpande leveranser varje vecka med fakturerar bara varannan månad, skulle vara fint om man kunde göra en order av varje leverans för att sedan slå ihop dem till en och samma faktura, kunden vill ju få en faktura på totalen istället för 10 småfakturor.

Per Haglund

Du måste logga in om du vill lämna en kommentar.

10 kommentarer

0
Avatar

Det lät spännande! Ska prata lite med utvecklingsavdelningen om det. 

Hur jobbar du idag? Gör du följesedlar via vår offert-funktion eller har du separat ordersystem du jobbar i? 

Påbörjar du en faktura till kunden och lägger in varje order på den tills du låser den fakturan och skickar till kunden eller gör du 10 små fakturor? 

Tobias E 0 röster
0
Avatar

Idag är det lösbladssystem av följesedlar tills det är dags att fakturera.

En till bra grej hade varit om det kunde finnas en app till mobilen för att registrera order i. (kanske ska skriva det som ett separat önskemål egentligen)

Per Haglund 0 röster
0
Avatar

Fortsätter fråga lite :)

Påbörjar du fakturan till kund och håller den öppen och bara fyller på den vid varje ny order eller tar du alla lösblad och matar in samtidigt som du fakturerar?

Tobias E 0 röster
0
Avatar

Lösblad och sen alla in samtidigt, fast man borde väl kunna påbörja en faktura och fylla på efter hand antar jag , hur blir det med fakturadatum då, ändras det alltid till den dagen man sist ändrade på fakturan?

Per Haglund 0 röster
0
Avatar

Tack för din feedback! 

Fakturadatumet hänger med från första tillfället du sparar den, men du kan sedan ändra datumet till det du vill ha före du låser fakturan. 

Tobias E 0 röster
0
Avatar

Ok, får man någon varning, om det t ex bara är 2 dagar kvar till att fakturan ska betalas när man låser den?

Per Haglund 0 röster
0
Avatar

Njae, ändrar du fakturadatumet och har 30 dagar betalningsvillkor flyttar förfallodatumet sig utefter antal dagar som är bet.villkoret. 

Tobias E 0 röster
0
Avatar

Hej igen Per!

Denna diskussion tog vid innan jag började på företaget, men får ändå be om ursäkt för den extremt långa svarstiden. 

Maila oss gärna en utförlig beskrivning på hur du tänker dig att denna funktionen skulle kunna se ut och hur din situation ser ut i dagsläget för att vi skall kunna få en klarare bild över det hela, till support@speedledger.se

Fredrik B 0 röster