Interna hjälpcentret

Faktura- och avtalsfrågor

Artikeln uppdaterades

I den här artikeln kan du läsa lite mer om de vanligaste ärenden vår ekonomisupport får frågor om. 

Bankbyte ▾

Har du bytt bank? I så fall rekommenderar vi att du tittar i vår artikel byte av bank, där vi beskriver hur du går tillväga när du har bytt från en bank till en annan!

Ändra Betalningsintervall ▾

Du kan välja mellan att betala för tjänsten var tredje eller tolfte månad. Om du vill ändra ditt betalningsintervall behöver du kontakta vår ekonomisupport för att göra detta. De nås lättast på ekonomi@speedledger.se och hjälper dig gärna med detta. 

Ändringen av betalningsintervallet kommer genomföras från och med nästa betalperiod. För att vi skall kunna ändra ditt betalningsintervall innan nästa avtalsperiod påbörjas behöver du inkomma med din ändring till ekonomisupporten 30 dagar innan din pågående betalningsperiod löper ut

Utställda fakturor kommer kvarstå. 

Adressändring ▾

En adressändring kommer inte göras automatiskt när du byter adress, utan du behöver ändra din adress under Mina sidor > Inställningar. Ändringen kommer synas på din nästa faktura. 

Lägga till & Avsluta produktdel ▾

Vill du lägga till en produktdel kan du göra det under Mina sidor > Inställningar. Du kommer då få tillgång till produktdelen direkt, och kommer börja debiteras för användandet från och med den dagen du väljer att lägga till tjänsten.

Vill du istället avsluta en produktdel kan du göra det under Mina sidor > Inställningar. Under rubriken tillval kan du avsluta den produktdel du inte vill ha kvar i programmet. För att tillvalet skall avslutas och undvika att du blir debiterad för den igen behöver du avsluta produktdelen senast 30 dagar innan din pågående avtalsperiod löper ut. 

Ska_rmavbild_2018-06-26_kl._14.13.53.png

Avsluta hela tjänsten ▾

Önskar du att avsluta tjänsten gör du det under Mina sidor, där du får fylla i ett avslutsformulär.

Du behöver inkomma med din uppsägning senast 30 dagar innan pågående avtalsperiod löper ut för att inte bli debiterad för nästkommande period.

Kom ihåg att du behöver spara ner SIE-filer och rapporter innan tjänsten avslutas. Glöm inte heller att spara ned dina fakturaunderlag från Mina sidor

Avslut av grupplicens ▾

Önskar du avsluta en grupplicens behöver du kontakta ekonomi@speedledger.se

Frysa/Pausa licensen ▾

Det går inte att pausa en aktiv licens hos oss. Är behovet av e-bokföringen mindre behöver du spara ner er bokföring och avsluta tjänsten. Du kan när som helst starta upp en ny licens genom att höra av dig till ekonomi@speedledger.se.

Fakturor ▾

Du kan hitta alla fakturaunderlag under Mina sidor. Där visas fakturorna efter betalstatus: Förfallna, Kommande, eller Avslutade. Genom att klicka på fakturanumret får du fram betalinformationen, och du har även möjlighet att spara ned fakturan till datorn, eller skriva ut den. 

Autogiro ▾

Du kan klicka här för att läsa mer om hur du ansluter dig till autogiro. 

Dragningen sker på förfallodagen. Det skickas även en notifiering till dig via e-post som informerar att en dragning kommer att ske på kontot. Du kan själv välja vilken mailadress som ska få notifieringen under Mina sidor.

 

 

Jag har fått inkasso från Visma? ▾

SpeedLedger AB har tecknat ett avtal med Visma Amili AB som innebär att all hantering av inkasso- och kronofogdeärenden kommer hanteras av Visma Amili AB. 

Detta innebär att de fakturor som förfallit och fortfarande är obetalda kommer överlämnas till Visma Amili AB, som kommer hantera hela kravprocessen i form av inkassokrav samt vidare kravhantering.

Har du funderingar kring en inkassofaktura och/eller kravhantering behöver du vända dig till Visma Amili. Kontaktuppgifter hittar du på kravet. 

 

Var denna artikel till hjälp?
0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Kommentarer